4 meses/maanden! - Reisverslag uit São Carlos, Brazilië van Caroline Ooms - WaarBenJij.nu 4 meses/maanden! - Reisverslag uit São Carlos, Brazilië van Caroline Ooms - WaarBenJij.nu

4 meses/maanden!

Door: carolineinbrazil

Blijf op de hoogte en volg Caroline

14 December 2011 | Brazilië, São Carlos

Ik zit nog maar aan het begin van mijn zomervakantie, maar ik heb al zoveel activiteiten gehad.
Het klinkt trouwens wel vreemd, om te zeggen dat je kerstvakantie hebt met zon en 30 graden buiten... December is nog nooit zo een warme maand geweest voor mij.

Ik zal dan maar weer beginnen waar ik in mijn vorige blog ben geeindigd.
Ik heb die maandag niet zeer speciale dingen gedaan. Ik heb mijn moeder geholpen met kerstcadeautjes maken (verschillende soorten doosjes) en daarna ben ik naar mijn volleybal training gegaan.
Dinsdag was een speciale dag op school, de eindexamenklas zou namelijk het 'eindfeest' fimpje opnemen. De hele school moest hierbij helpen omdat er figuranten nodig waren. Het filmpje is eigelijk een manier om iedereen van de eindexamenklas te laten zien en ook een rondleiding te geven door de school. Het filmpje begint dus bij de ingang van de school, gaat door de kantine, langs de 'videoklas', de trap op, langs alle lokalen boven en laat dan het plein zien waar iedereen dan staat te dansen en zingen. Het is een leuke herinnering voor iedereen!
Ik ben ook naar weer naar het zwembad geweest samen met Ena. In de avond zoals elke week ook weer naar de Rotary bijeenkomst gegaan. Het leuke aan de rotary is dat elke week dat ik ga, dat iedereen me vraagt hoe mijn week was, of ik leuke dingen heb gedaan, etc... Ik maak dus elke keer wel een praatje met iemand.
Woensdag manicure en volleybal dag!
Donderdag heb ik weer sinds langte tijd in de tuin gewerkt! De tuin is hier natuurlijk niet zo groot als thuis, maar dat is prima voor het onderhoud. Ik heb het gras gemaaid!
In de avond ben ik weer naar de gezonde kookcursus gegaan.

Zelfs al is het vakantie, ik slaap niet heel de ochtend! Ik ben vrijdag om 9 uur opgestaan en ben daarna met Ena naar de clube gegaan, naar het zwembad. In de middag ook weer daarnaartoe, omdat het gewoon kan!
In de avond ben ik naar het eerste eindfeest van een examenklas van een vriendin gegaan. Het was in een grote hal, met goede muziek, iedereen op de dansvloer en vrienden en kenissen welke kant je maar op keek.
Eindfeesten zijn hier grote feesten en iedereen gaat naar bijna allen!
Zaterdag heb ik dus goed uitgeslapen en heb de middag met Ena gespendeerd. In de avond ben ik naar het Praça de 15 gegaan, waar allemaal kerstverlichting was en typische Braziliaanse muziek, die xorinho heet.
Ik heb er ook een Churro gegeten, wat echt heerlijk is (maar eet het niet te vaak....gecondenseerde melk). Het is dus heel lekker, maar slecht voor de zwembandjes. Daarna nog een beetje naar het huis van mijn tante geweest en gekletst.
Zondag ben ik weer naar het plein (praça de 15) gegaan met een vriend, waarna ik gelijk doorging met mijn moeder naar de verjaardag van een vriendin van haar. De verjaardagsgasten waren alleen vrouwen, dus het was een hoop gezelligheid!

Toen waren we alweer een week verder...
De maandag heb ik fijn in het zwembad doorgebracht en daarna weer in de sporthal zwetend te volleyballen!
De volgende dag heb ik in de stad gezworven op zoek naar kerstcadeautjes voor 'geheime vriend' van de volleybal en andere mensen. In de avond weer Rotary bijeenkomst.

Op de woensdagavond ben ik naar de eerste bijeenkomst van Rotaract Sao Carlos gegaan. De club is sinds 2 Hetdagen officieël opgestart. Het is 'Rotary' voor 18 tot 30 jaar. Als ik volgend jaar terugkom van mijn reis naar Nordeste, zal ik 'lid' worden van de club.
Die week zou Sophie ook weer op bezoek komen. In de middag ben ik naar de volleybal gegaan en 's avonds hebben we de 'geheime vriend' van volleybal gedaan. Ik heb lekker body lotion gekregen! En ook mijn cadeautje viel in de smaak van mijn vriendin.
Vrijdag weer de stad in gegaan, omdat in het stadje van Sohpie echt helemaal geen leuke winkels zijn om wat dan ook te kopen. We zijn in de avond samen met mijn moeder naar de diploma uitreiking geweest van de klas van Guilherme. Het was ook een mooi gebaar van Guilherme dat hij een brief had geschreven voor zijn klas!

Het weekend was daarna een beetje in een hollands sfeertje. Wij zijn namelijk gaan FIETSEN zaterdag in de Damha park. In de avond naar het eindfeest van Cecilia (klas Guilherme).
Zondag hebben we in de eind van de middag en avond een nederlands diner gemaakt. Ik had pakjes gekregen van mijn ouders en van Annerijn met sinterklaas zoetigheid (heel erg dankjewel!!!). Dus we hebben met z'n allen chocolade, speculaas (ik heb ook met Sophie speculaas gemaakt) en kruidnoten gegeten. Daarna hebben we met pannenkoeken gebakken, zoet en zout.

Eindelijk ben ik aangekomen bij deze week!
De week begon rustig, naar de manicure gegaan met Sophie en Ena. We hebben echt een meidenmiddag gehad. In de avond ben ik dan naar de volleybal gegaan.
Gisteren had ik wel een iets vollere/drukkere dag. In de ochtend ben ik samen met Ofir, Ena en Sophie weer naar de stad gegaan om andere cadeautjes te zoeken.
Daarna zijn we in de middag naar het zwembad gegaan, waar ik allemaal vrienden van interact, volleybal en andere plekken ontmoette!
Aan het begin van de avond ging Sophie weer weg en ging ik me klaarmaken voor de avond.
Er was namelijk een 'kerstfeest' van de Rotary. Er waren ook lootjes getrokken en iedereen wisselde cadeautjes uit, lekker eten en iedereen gezellig praten.
Na het feest ben ik nog naar een ander eindfeest van een school gegaan.

Vandaag even een rustdag genomen van alle activiteiten om papierwerk (voor mijn reis naar nordeste onder andere), blog, mails te regelen en gewoon even uitrusten!

Dat was het weer! Ik zal mijn best doen om in mijn volgende blog alle voorbereidingen voor kerst en nieuwjaar in alle geuren en kleuren schrijven!
Beijos!

  • 14 December 2011 - 20:54

    Anneke:

    wat een belevenissen allemaal! Als ik het zo lees ren je van het een naar het ander. Je Braziliaanse moeder zal je straks wel missen. Jullie doen veel leuke dingen met elkaar. Ik wens je voor straks een hele mooie reis, fijne feestdagen en een heel gelukkig nieuwjaar!
    groeten vanuit de sneeuw

  • 16 December 2011 - 12:29

    Elly Van Drielen:

    Heel leuk om je verslagen te lezen caroline. Wij wensen jou hele prettige feestdagen en een goed begin van het nieuwe jaar (natuurlijk voor iedereen daar en je "echte vader en moeder" natuurlijk.

    Groetjes Elly en de rest. xxxxx

  • 28 December 2011 - 11:45

    Simon Verkaik:

    Beste Caroline,

    Leuk om je verslagen te lezen en te zien c.q. te lezen dat je het goed naar je zin hebt.
    Geniet van hetgeen je nu kan en mag meemaken en we hopen je t.z.t. weer in goede gezondheid terug te zien.
    Goede jaarwisseling toegewenst
    MvGr,
    Simon Verkaik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, São Carlos

Caroline

Hoi iedereen! Zoals jullie waarschijnlijk weten ga ik één jaar weg naar Brazilië. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte via mijn blog!

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 33642

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 19 Januari 2015

6 maanden São Paulo

29 Juli 2011 - 22 Juli 2012

Uitwisselingsjaar

Landen bezocht: