Al bijna 3 weken - Reisverslag uit São Carlos, Brazilië van Caroline Ooms - WaarBenJij.nu Al bijna 3 weken - Reisverslag uit São Carlos, Brazilië van Caroline Ooms - WaarBenJij.nu

Al bijna 3 weken

Door: carolineinbrazil

Blijf op de hoogte en volg Caroline

17 Augustus 2011 | Brazilië, São Carlos

Het is niet te geloven, ik zit hier al bijna 3 weken!
Mijn vorige blog was 1 week geleden en in die week heb ik toch weer nieuwe avonturen beleefd. Laat ik dus maar teruggaan naar vorige week donderdagavond/vrijdag.
Ik ben samen met mijn moeder naar kookcursus gegaan die donderdag en heb daar 3 nieuwe 'braziliaanse' recepten geleerd! Ze hebben we me gevraagd om ook een keertje een typisch nederlands gerecht te koken, dus ideeen zijn welkom!
Wat koken ze hier trouwens graag met gecondenseerde melk. In hoofdmaaltijden, toetjes en ook cake! Niet dat ik dat erg vind, omdat het nog best lekker is.
Vrijdag heb ik volgens mij niet veel interessants beleefd, omdat ik het me niet meer herriner... En ik heb ook geen foto's of geschreven dingen van die dag. Waarschijnlijk een uitrustdagje gehad.

Voordat ik het vergeet: Ik ben nu lid van het (meisjes)voetbalteam van mijn klas! Een klasgenootje vroeg me en ik vond het prima, dus tadaa! Ik heb volgende week donderdag (25 aug.) al mijn eerste wedstrijd!

Op naar het weekend: de zaterdag.
Ik heb zaterdag een rustige ochtend gehad maar een sportieve middag. In de middag ben ik namelijk samen met mijn moeder gaan fietsen! En ik kan nu uit ervaring zeggen dat fietsen in nederland een peulenschil is vergeleken met hier!
We hebben gefietst in het 'park' Dahma en het is daar heuvelachtig! Met de mountainbike ging ik redelijk snel omhoog en dan met een gigantische vaart naar beneden! Ik heb die middag ongeveer 9 kilometer gefietst en ik genoot er heel erg van! Ik ga dit echt vaker doen!
's Avonds ben ik uiteten geweest met de familie en daarna nog naar een echte braziliaanse bar geweest met 2 andere uitwisselingsstudenten en mijn neef. Een braziliaanse bar is: iedereen praat hard, er is (live) muziek, tv (voetbal vooral) en natuurlijk ook drank.

Zondag was ook een hele leuke dag! Het was namelijk vaderdag! Met de hele familie zijn we eerst naar de boerderij van opa en oma van moederskant gegaan. We hebben gelunchd en hebben leuk bijgepraat. Na de lunch heb ik samen met mijn moeder de auto gewassen. Ik ben daarna niet gestopt met water spelen omdat ik nog 2 uur in het zwembad heb gezwommen, samen met mijn kleine broertje.
's Avonds zijn we naar de andere opa en oma geweest en hebben daar ook gegeten. Elke keer dat ik daar kom is er zo een overheerlijke taart!!! Als ik niet dikker of misselijk zou worden zou ik zo die hele taart eten!

De maandag heb ik niet in Sao Carlos doorgebracht maar in Riberao Preto. Het is een stad op ongeveer 45 minuten/1 uur rijden en het is de noordelijkste stad in mijn district. Ik hoefde maandag niet naar school omdat het een vrije dag was.
In Riberao Preto zijn we in het winkelcentrum geweest. Dat is echt geen klein winkelcentrumpje!
We hebben windowshopping gedaan en zijn ook naar bioscoop geweest. De enige film die in het engels was (en die ik dus kon begrijpen) was Captain America. Ik vond het een goed film, alleen het einde had anders gemoeten!!

De dinsdag ben ik weer in een winkelcentrum geweest, dit keer het winkelcentrum van Sao Carlos, Iguatemi. Ik heb samen met een andere uitwisselingsmeisje, Ena, daarnaartoe geweest.
Om even licht te werpen op alle uitwisselingstudenten: Ik, Ena en Samuel zitten bij elkaar in dezelfde klas. Over 2 weken komt een andere Mexicaanse jongen ook bij ons. We zijn dus 4 uitwisselingstudenten in 1 stad.
Nu terug naar het winkelcentrum: schoenen (zwarte hoge hakken), t-shirt, broek, ijsje! We hebben onze tijd dus goed besteed.
's Avonds weer naar een Rotary meeting geweest en ik had het gevoel dat het dit keer minder chaotisch was dan de vorige keer. Het zo ook aan mij kunnen liggen dat ik meer begrijp. Er werden dit keer ook 'trofeeen' uitgedeeld aan leden van de club.

En vandaag ben ik met vanalles bezig geweest! Ik ben naar school gegaan, kopieën maken van paspoort, cadeautje kopen en nagels laten doen. 's Avonds weer gegeten bij Rafaels vader. Dit keer hebben we zitten meezingen met braziliaanse liedjes!
Ik weet niet meer welke liedjes, maar ik zal volgende keer wel en link bij mijn blog doen!
Wel zing ik elke dag nu mee in de auto met de cd van Paula Fernandes! Zo goed!Ik ken nu al meedere zinnen uit dit liedje van haar: http://www.youtube.com/watch?v=YBwuoIO2NNk&feature=fvwrel

Bejios e boa noite!

  • 18 Augustus 2011 - 09:30

    Tante Coby :

    Weer je blog gelezen.

    Het leukste vind ik dat je zwarte hakschoenen gekocht hebt.

  • 18 Augustus 2011 - 18:25

    Annerijn:

    yay caro heeft hakken gekocht! en.. wie is Rafael? ga jij toevallig heel vaak eten bij je aanstaande schoonvader of hoe zit dat?

  • 18 Augustus 2011 - 21:19

    Anneke:

    Leuk weer je verhaal te lezen, je hebt het maar druk met allerlei leuke dingen. Nagelverzorging schijnt heel erg "in" te zijn in Brazilie heb ik eerder gelezen. Ga vooral door met genieten!

  • 23 Augustus 2011 - 16:02

    Maman:

    Et alors ce rodéo et le retour retardé en bus...Est ce que la reprise à l'école n'était pas trop ...cansativo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, São Carlos

Caroline

Hoi iedereen! Zoals jullie waarschijnlijk weten ga ik één jaar weg naar Brazilië. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte via mijn blog!

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 33621

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 19 Januari 2015

6 maanden São Paulo

29 Juli 2011 - 22 Juli 2012

Uitwisselingsjaar

Landen bezocht: