Aangekomen in São Paulo - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Caroline Ooms - WaarBenJij.nu Aangekomen in São Paulo - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Caroline Ooms - WaarBenJij.nu

Aangekomen in São Paulo

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

01 Augustus 2014 | Brazilië, São Paulo

Olá !!
Jawel hoor, ik heb Nederland alweer tijdelijk verlaten, dit keer voor 6 maanden. Ik ben nu in São Paulo, de grote stad! Ik ben zondag 20 juli aangekomen om ’s avonds 17 uur en het was al donker aan het worden! Ik werd gelukkig opgehaald van het vliegveld en naar mijn studentenhuis gebracht. Ik woon hier met 6 andere mensen in een redelijk groot huis, met achter een soort terras. Ik heb een redelijke grote kamer boven de keuken, achteraan het huis, dus ik heb een mooi overzicht van alles beneden. Wat mij vooral opviel in mijn kamer was dat ik 4 houten dozen had, met een stok ertussen, die de komende maanden mijn kast zal zijn. Verder veranderen er dingen constant hier in huis, elke keer een beetje beter.

De volgende dag, maandag, heb ik lekker uitgeslapen en daarna werd ik wakker door allemaal geluid buiten. Studenten van ‘het andere huis’ (de huisbaas heeft 2 huizen, die een straat verder ligt), kwamen hier gezellig brunchen en ik heb meegegeten. Ik heb mijn kamer ingeruimd met al mijn kleren en andere frutsels en heb een klein rondje door de wijk gelopen. ’s Avonds zijn we nog naar een park gegaan om de zonsondergang te kijken, maar toen we daar aankwamen was de zon al weg! Dinsdag was ook een rustige dag met opnieuw een huiselijke brunch en rondje lopen.

Woensdag had ik andere plannen, namelijk mijn gastfamilies opzoeken van São Carlos van mijn uitwisselingsjaar. Ik heb de metro naar het busstation genomen en daarna met de bus in maar 3 ½ uur naar São Carlos gegaan. Daar heeft mijn eerste gastmoeder mij opgehaald en zijn we alvast even langgegaan bij de bakkerij van de 3de familie als verassing. Ik had namelijk mijn families niet verteld dat ik al woensdag zou aankomen. De verraste gezichten waren leuk om te zien!
Ik heb de donderdag en vrijdag tijd doorgebracht met mijn 3 families en bij ieder bijgepraat en heerlijk gegeten. Wat nog leuker was, was dat mijn 3de gastgezin mij uitgenodigd heeft voor een trouwerij van een nicht op zaterdag! Dus zaterdag ben ik naar een Braziliaanse trouwerij geweest in Jaboticabal. De trouwerij begon om 18.30! Hier is het best normaal om ’s avonds te trouwens en dan een feest te hebben.

Maandag heb ik de bus teruggenomen naar São Paulo. Ik heb mijn dinsdag vooral bezig gehouden met vakken kiezen die ik dit semester ga volgen, want dat is nog meer werk dan gedacht! De eerste colleges beginnen hier om 7:30h! Als het goed is heb ik dat straks 2 keer per week...Dat wordt vroeg opstaan! Ik moet ongeveer een half uur reizen, afhankelijk van het verkeer soms langer. Volgende week weet ik zeker hoe al mijn lessen zullen zijn omdat ik maandag begin met colleges. Het wordt aanpassen, maar zodra er een ritme in zit zal het makkelijker gaan.
Dinsdagavond heb ik bij een andere studente van Wageningen Universiteit gegeten die ‘dichtbij’ woont, maar 2 kilometer op en neer! Het is hier heel heuvelachtig en dat merk je wanneer je loopt of de bus neemt!
Woensdag en donderdag waren introductie dagen van de universiteit waar we de exchange studenten hebben leren kennen van de faculteit en ook informatie hebben gekregen voor de registratie van het visum en andere papieren. Er zijn heel veel franse studenten die hier komen studeren voor 1 of 2 semesters. Verder zijn er duitsers, italianen, spanjaarden, nederlanders (3, inclusief ik), argentijnen, zwitser en een fin.

Dit weekend is het plan om met mijn huisgenoten naar het strand te gaan. Toch nog even vakantie voordat colleges beginnen!
Ik hou jullie allemaal op de hoogte van het leven hierzo!

  • 01 Augustus 2014 - 22:41

    Lesmen27:

    Kan weer rustig gaan slapen, nu ik weer helemaal (?) op de hoogte ben van je doen en laten in Brasil. Groeten uit Ndl.

  • 02 Augustus 2014 - 00:33

    Anneke:

    Hoi Caroline, gezellig om weer te lezen hoe het leven in Brazilië verloopt. Je vond het denk ik wel prettig weer terug te zijn in Brazilië? Je bent weer snel gewend aan de taal, klimaat en alle mensen om je heen. Succes met de eerste colleges volgende week! Doeiiiii

  • 02 Augustus 2014 - 12:00

    Mary:

    Hallo Carolien wat leuk dat ik je nu ook een beetje kan volgen.
    Kees viert vandaag zijn feestje bij jullie thuis en de hele famillie komt mee-eten

  • 02 Augustus 2014 - 12:01

    Mary:

    Heel veel sterkte met je studie.

  • 02 Augustus 2014 - 12:11

    Mary:

    Net bij je ouders geweest alles staat klaar voor Kees zijn feestje ik vind het erg leuk om iedereen weer te zien en zal jou missen.
    De foto' s die ik van je gezien heb daaraan kan ik wel zien dat je het erg naar je zin hebt. Nou tot schrijfs en lieve groeten vanuit Nederland.

  • 03 Augustus 2014 - 00:33

    Pri:

    Veel Sucess naar USP,en wij zijn hier voor je te helpen.
    Gostei do seu blog,parabens!!

  • 03 Augustus 2014 - 00:33

    Pri:

    Veel Sucess naar USP,en wij zijn hier voor je te helpen.
    Gostei do seu blog,parabens!!

  • 03 Augustus 2014 - 15:28

    Beatrice:

    Merci de nous tenir au courant de ton experience! bon courage pour les cours. Moi qui trouve les cours de 8h05 deja matinaux....Heureusement que le climat y est plus propice que chez nous!Bises de Essaouira.

  • 03 Augustus 2014 - 15:28

    Beatrice:

    Merci de nous tenir au courant de ton experience! bon courage pour les cours. Moi qui trouve les cours de 8h05 deja matinaux....Heureusement que le climat y est plus propice que chez nous!Bises de Essaouira.

  • 03 Augustus 2014 - 18:24

    Annerijn:

    Ziet er goed uit Caro! Leuk dat je weer blogt :) wat ben jij een geluksvogel, om zomaar een bruiloft mee te maken! Slim ook, om je families zo te verrassen ;) En je huis klinkt ook al megagezellig. Goed voor elkaar hoor! Veel liefs vanuit een zonnig Fryslan xxxx

  • 14 Augustus 2014 - 10:45

    Spip:

    Zo! Daar zit je weer in Brazil :)
    Ik ben benieuwd of je ooit nog definitief kunt wennen in ons kikkerlandje.... Heel veel plezier weer daar!

Tags: São Paulo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Hoi iedereen! Zoals jullie waarschijnlijk weten ga ik één jaar weg naar Brazilië. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte via mijn blog!

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 33617

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 19 Januari 2015

6 maanden São Paulo

29 Juli 2011 - 22 Juli 2012

Uitwisselingsjaar

Landen bezocht: