Laatste week.... - Reisverslag uit São Carlos, Brazilië van Caroline Ooms - WaarBenJij.nu Laatste week.... - Reisverslag uit São Carlos, Brazilië van Caroline Ooms - WaarBenJij.nu

Laatste week....

Door: carolineinbrazil

Blijf op de hoogte en volg Caroline

15 Juli 2012 | Brazilië, São Carlos


Over 1 week neem ik het vliegtuig richting Nederland, het is bijna niet te geloven. Mijn uitwisselingsjaar is bijna afgelopen! Ik heb bijna een heel jaar in Brazilië gezeten, ik ben gewoon braziliaanse geworden. Ik heb veel meegemaakt in mijn uitwisselingssjaar en zal dat in mijn laatste week wel merken. Deze week zal ik ook afscheid moeten nemen van vrienden en gastfamilies, waar ik absoluut niet op sta te popelen. Genoeg hiervan en even wat leuke nieuwtjes!

Ik heb vakantie (al een tijdje....)! Het is hier nu winter, dus het is wintervakantie. Dus het is 3 weken genieten van (nog) meer vrijheid! Ik heb ook nog eens zeer goed gepland dat ik de laatste dag van de vakantie terug naar Nederland ga.

Eind juni en ook begin juni ben ik naar 2 typische ‘ juni-feesten’ geweest, samen met mijn gastouders. Het is een hele gezellig sfeer en ook heel lekker eten! Het eten is bijvoorbeeld hotdog, popcorn, churros, sandwich, vlees of kaas op een stokje en aardbeien in chocolade....mmhh.
De typische drankjes van dit feest is warme wijn en ook ‘Quentão’. Quentão is een drankje met pinga, gember en kaneel. Het smaakt een beetje naar gemberthee..een tikje sterker!

Verder ben ik van hop naar her geweest in de eerste week van de vakantie. Mijn dagen waren gevuld met naar het zwembad gaan, appeltaart maken, naar de volleybal, açai eten en naar het centrum.
En eindelijk was het weer zover: MIJN VERJAARDAG!!! Ik heb mijn 19de verjaardag in Brazilië gevierd!
Ik ben met mijn 3de gastfamilie uit eten gegaan en ik heb ook mijn kaarsjes mogen uitblazen! Na het etentje ben ik met mijn gastzus uitgegaan.
Het was een verjaardag die ik niet snel zal vergeten.

De volgende dag was er ook een speciaal gebeurtenis. Mijn broer Anton kwam mijn kant op!! Hij komt gezellig Brazilië kennen en is dus een week in mijn stad geweest en is nu aan het reizen door een deel van Brazilië.
Hij werd heel aardig ontvangen door mijn gastfamilie en het was een beetje nostalgisch voor mij. Mijn gastmoeder was helemaal gefacineerd over hoe ik en Anton in het Nederlands brabbelden en probeerde heel hard iets te begrijpen. Geconstateerd: Nederlands is onbegrijpbaar als je niks weet!

Ik heb mijn broer dus meegenomen om mijn stad en families te kennen. De eerste dag zijn we gaan lunchen bij het huis van een oom van de 1ste familie. Gelijk kende Anton mijn hele 1ste familie!
Volgende dag was het een vrije dag dus zijn we met mijn 3de gastfamilie plekken gaan bezoeken. We zijn naar de fabriek van Gustavo (echtgenoot van gastzus) gegaan, een park voor feestgelegenheden (gastzus is daar 2 jaar geleden getrouwd) en ook açai gaan eten. In de avond hebben we mijn gastzus van de 2de familie gezien. Ze was op uitwisseling in Mexico dit jaar.
Op dinsdag zijn we te voet gaan verkennen! Ik heb Anton de sportclub laten zien, het centrum van de stad en het technologie museum. In de avond zijn we naar een ‘rodizzo de pizza’ gegaan. Het is een pizzeria waar je een standaard bedrag betaald en zoveel stukken pizza eet als je wilt. Pizza is hier verschillend maar wel lekker! Pizza met sla, zalm, kip, stroganoff, smarties of zelfs hagelslag!

Woensdag zijn we op stap gegaan met mijn gastvader Marcos. We zijn eerst naar het vliegtuigenmuseum TAM gegaan. We hebben daar een behoorlijke tijd doorheen gelopen.
Daarna hebben we een rondje gereden door de Federale universiteit van São Carlos.
In de avond zijn hebben we gedineert bij mijn 2de gastfamilie.

Donderdag zijn we naar Campinas gegaan met de bus. Anton moest op vrijdag een vlucht nemen naar Rio vanaf Campinas, dus het was een stuk makkelijker als we al in Campinas zouden zijn. We hebben geslapen in de flat van mijn 2de gastzus die daar studeert.
Vrijdag vroeg opstaan om te zorgen dat Anton goed zou reizen en daarna weer slapen ....
In de middag een rondje gelopen in Campinas en ’s avonds weer terug gereden naar São Carlos met mijn gastzus. In de avond ben ik blijven slapen bij een vriendin. Een gezellige meidenavond met films!
Gisteren natuurlijk uitgeslapen en daarna gaan wandelen.

Vandaag heb ik een rustig dagje gehad met mijn gastfamilie: thuisblijven, bbq’en film kijken.
Ik ga waarschijnlijk nog 1 blog schrijven terwijl ik in Brazilië zit. Daarna nog in Nederland een blog om terug te kijken.

Het aftellen is begonnen....nog 7 dagen in Brazilië.

Tot snel!!!!

  • 15 Juli 2012 - 21:45

    Edith:

    Leuk dat je zo enorm hebt genoten. Als je thuis komt zijn wij op vakantie, maar als we terug zijn spreek ik je wel. Mocht je erg veel heimwee krijgen dan heb ik nog wel een gezellige Braziliaanse vriendin.


    Groetjes je overbuur Edith

  • 16 Juli 2012 - 10:21

    Anneke:

    Dat was weer heel wat! Nu inderdaad even nog heel bewust genieten van de komende bijzondere momenten die je daar gaat beleven. Ik kijk uit naar je afscheidsblog! Sterkte ermee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, São Carlos

Caroline

Hoi iedereen! Zoals jullie waarschijnlijk weten ga ik één jaar weg naar Brazilië. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte via mijn blog!

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 1238
Totaal aantal bezoekers 33616

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 19 Januari 2015

6 maanden São Paulo

29 Juli 2011 - 22 Juli 2012

Uitwisselingsjaar

Landen bezocht: