Nog niet aftellen, maar merkt het wel - Reisverslag uit São Carlos, Brazilië van Caroline Ooms - WaarBenJij.nu Nog niet aftellen, maar merkt het wel - Reisverslag uit São Carlos, Brazilië van Caroline Ooms - WaarBenJij.nu

Nog niet aftellen, maar merkt het wel

Door: carolineinbrazil

Blijf op de hoogte en volg Caroline

23 Mei 2012 | Brazilië, São Carlos

Nog maar 2 maanden...de tijd gaat heel snel! Voor ik het weet sta ik weer op modderige nederlandse grond!

Ik heb de afgelopen maand weer behoorlijk wat activiteiten gehad in mijn schema. Ik heb culturele, feestige en ook culturele activiteiten gehad. Ik heb in deze maand een goede relatie opgebouwd met mijn 3de gastfamilie opgebouwd, maar logeer op het moment bij mijn 2de gastfamilie. Mijn 3de gastfamilie is aan het reizen in Europa en haalt de dochter op van de uitwisseling.
Ik ben deze maand voor het eerst naar de kerk geweest met mijn 3de gastmoeder. De hoeveelheid mensen in de kerk was verbazingwekkend groot en ook de sfeer in de kerk. Ik heb weer een stukje cultuur van Brazilië gezien en opgenomen.
Ik heb ook een andere stad gezien in de streek: Campinas. Campinas is een stuk groter dan São Carlos, maar de sfeer is een beetje gelijk.
De festiviteiten van deze maand die ik heb gehad was een verjaardagsfeest met de familie, uit eten met een tante (ik heb escondidinho gegeten, een typisch braziliaans gerecht) en ook met mijn andere gastfamilies leuke dagen gepland.
Ik heb ook weer een beetje gereisd deze maand. Ik ben met een andere school (Cecilia Mereles) naar Picinguaba gegaan. Picinguaba ligt dichtbij Ubatuba en Paraty, was stranden zijn. De 4 dagen van de reis waren gevuld met wandeltochten, zwemmen in een waterval, naar het strand, een boottochtje en andere activiteiten. Ik heb genoten van de reis en ook van de klassen waarmee ik ben gegaan.

In het vooruitzicht zijn er 2 speciale activiteiten. De eerste activiteit die snel aankomt is de 'Rotary conferentie van het district'. Er zijn 3 dagen volgepland met activiteiten! In mijn volgende blog zal ik gedetalieerd vertellen over de conferentie.
Het andere activiteit in juni die zeer typisch is: de juni-feesten (festa junina). Het is een traditioneel feest dat in juni is. Foto's zullen zeker volgen.

Beijos!

  • 23 Mei 2012 - 17:56

    Johan :

    blij maar in Brazil Nederland is ook niet alles
    woon zelf ook in Brazil bevalt mij prima

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, São Carlos

Caroline

Hoi iedereen! Zoals jullie waarschijnlijk weten ga ik één jaar weg naar Brazilië. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte via mijn blog!

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 33600

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 19 Januari 2015

6 maanden São Paulo

29 Juli 2011 - 22 Juli 2012

Uitwisselingsjaar

Landen bezocht: