Al bijna halverwege! - Reisverslag uit São Carlos, Brazilië van Caroline Ooms - WaarBenJij.nu Al bijna halverwege! - Reisverslag uit São Carlos, Brazilië van Caroline Ooms - WaarBenJij.nu

Al bijna halverwege!

Door: carolineinbrazil

Blijf op de hoogte en volg Caroline

23 Januari 2012 | Brazilië, São Carlos

Het is zo een tijd geleden dat ik mijn blog heb geschreven dat ik ten eerste iedereen nog een gelukkig nieuwjaar wil/moet wensen (zelfs al is het mid-januari). Mijn braziliaanse nieuwjaar was een behoorlijke originele en prachtige ervaring. Het ‘aftellen’ voor nieuwjaar ging veels te snel! Bijna iedereen droeg witte kleren die avond en ik ook (een hele mooie witte jurk; fotos op facebook staan er al en ik zal later ze op flickr zetten).

Mijn vertraging voor het bijwerken van mijn blog komt door luiheid, drukte, weinig tijd op de computer (wat op zich goed is voor een uitwisselingsstudent!) en ook geen internet.
Mijn vorige blog heb ik geeindigd met kerstmis en sindsdien heb ik behoorlijk wat drukte en activiteit gehad, voor verschillende redenen. Ik heb bijvoorbeeld afgesproken met vrienden, gereisd naar 2 steden (Araraquara en Morro Agudo), voorbereid voor mijn grote noordoostreis en ook van families gewisseld.
Het reizen naar de Araraquara was voor een afscheidsfeest van een nieuw-zeelandse uitwisselingsstudente en Morro Agudo voor een kleine ontmoeting met meerdere uitwisselingsstudenten. De tijd gaat voorbij en de groep wordt elke keer hechter. Het fijne aan de groep van mijn district is dat iedereen met elkaar omgaat en niet kleine groepjes vormt.

Ik heb ook behoorlijk wat tijd gespendeerd aan koffers pakken om te verhuizen naar mijn 2de gastfamilie. Eenmaal als je alles op 1 ‘plek’ moet verzamelen merk je dat je VEEL spullen hebt. Alle spullen die verspreid in de kamer hingen/lagen moesten natuurlijk mee! Met 3 koffers en een doos ben ik naar mijn 2de kamer verhuisd en heb alles daar mooi georganiseerd.
Het was wel een vreemd gevoel om alles in te pakken en niet meer ‘mijn kamer’ te hebben in mijn eerste huis. Het is wel een spannend gevoel om een ander ritme te krijgen, nieuwe delen van het braziliaanse leven te ontdekken en meer contacten leggen.
Ik heb echter nog niet echt heel veel tijd in mijn nieuwe huis gehad omdat ik 2 dagen erna voor 30 DAGEN naar het NOORDOOSTEN van Brazilie zou gaan, waar ik nu op het moment zit.

Stel je het maar voor: 30 dagen ‘reizen’, elke 2/3 dagen naar een andere stad (we leggen behoorlijke afstanden af met de bus), samen met 49 andere uitwisselingsstudenten, 2 chaperones, arts en een ‘reisgids’. Het is een ongelovelijke ervaring die ik voor altijd zal onthouden! Dit doe je niet 2x in je leven!
Ik heb nu al 9 dagen van mijn reis erop zitten en heb al zoveel gezien, geluisterd, gereisd, gepraat, ontdekt en ook bruiner geworden! Ik ben in Brasilia, Lençois en Salvador geweest en ben nu op weg naar Recife. Vandaag was een busreis van 13 uur dus ik had tijd genoeg om te schrijven.
Ik weet niet hoe vaak ik nog op de computer zal gaan/internet zal gebruiken op mijn reis, maar hoogstwaarschijnlijk schrijf ik een uitgebreide blog van mijn reis als ik weer terug in Sao Carlos ben.

P.s: Deze blog is van de busreis naar Recife, intussen ben ik in Fortaleza.

  • 24 Januari 2012 - 06:56

    H.luchtmeijer:

    Beste Caroline,
    Het is ontzettend leuk te zien en te lezen hoe jij geniet van deze reis en de enorme hoeveelheid ervaringen en indrukken die je op doet.
    Op zo'n intensieve manier kennismaken met een nieuw land en een nieuwe cultuur is toch wel heel erg leuk en vergeet je inderdaad niet gauw. Fantastisch zoals je ons op de hoogte houdt me je aanstekelijke observaties en blijf vooral volop genieten. Dank voor je ambassadeursrol voorm onze Rotaryclub. We zijn allemaal heel trots op je, zeker na onze hype ontmoeting in december.
    All the best. H. Luchtmeijer

  • 24 Januari 2012 - 09:00

    Anneke:

    Hoi Caroline!
    Het is weer leuk om allemaal te lezen hoe het met je gaat. Geniet nog verder van deze reis! groeten vanuit de besneeuwde Franse Alpen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, São Carlos

Caroline

Hoi iedereen! Zoals jullie waarschijnlijk weten ga ik één jaar weg naar Brazilië. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte via mijn blog!

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 33610

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 19 Januari 2015

6 maanden São Paulo

29 Juli 2011 - 22 Juli 2012

Uitwisselingsjaar

Landen bezocht: