Sporten, Holambra en onbekend geluid! - Reisverslag uit São Carlos, Brazilië van Caroline Ooms - WaarBenJij.nu Sporten, Holambra en onbekend geluid! - Reisverslag uit São Carlos, Brazilië van Caroline Ooms - WaarBenJij.nu

Sporten, Holambra en onbekend geluid!

Door: carolineinbrazil

Blijf op de hoogte en volg Caroline

18 September 2011 | Brazilië, São Carlos

Hoi iedereen!!
Jeetje, het is me toch een tijd geleden dat ik wat geschreven heb over mijn ‘avonturen’. Ik moet helemaal teruggaan naar vorige week vrijdag (9 september). Eigelijk is dat al 2 weken geleden, maar het is nog zondag bij mij. Iemand zei dat ‘lang’ geen blog schrijven een goed teken is! ;)

Dus... vrijdag! Ik ben die dag weer braaf naar de ‘curshinho’ geweest en heb goed opgelet in de lessen (ik heb bepaalde lessen waar ik actief of minder actief luister naar de leraren)!
Ik kan meer van de verhalen van de leraren volgen, wat dus betekent dat mijn portugees vordert!
In de middag heb ik weer eens iets anders gedaan. Ik ben samen met mijn gastmoeder naar de sportschool geweest. Mijn moeder heeft zich ingeschreven bij een only-women sportschool om een beetje in vorm te komen voor de vakantie in Salvador de Bahia over iets meer dan een maand (ja, ik ga ook mee!!!). Natuurlijk omdat ik een uitwisselingstudent ben uit het verre landje Nederland, mag ik gewoon gratis ‘meetrainen’ als zij daarheen gaat. Dat is ook best wel goed voor mij zodat ik niet veel kilo’s zwaarder terugkom over een jaar (eigelijk is het nog maar 307 dagen, wat gaat de tijd toch snel). Ik heb die dag een heen-en-weer route gefietst van huis naar school in nederland (dus mijn gewoonlijke 24 kilometer).
In de avond was de verjaardag van George (familielid) en was weer heel de familie present in een restaurant. Familie is heel belangrijk in Brazilië en dus op elke verjaardag is echt iedereen er!

Op zaterdag ben ik veel in de weer geweest. In de ochtend heb ik 18 kilometer gefietst met mijn moeder in Dahma. Het was heerlijk weer en niet te warm dus het was harstikke leuk om daar te fietsen. Ik zal het fietsen denk ik niet verleren!
Na het fietsen een snelle douche genomen en naar de ‘Clube’ gegaan met mijn moeder. Die zaterdag was namelijk de opening van het jeugdkampioenschap van de club, waar mijn broertje aan meedoen.
Alle teams hebben namen van grote clubs in verschillende landen, er zit zelfs Ajax bij.
Mijn broertje zit in een van de teams, van Rusland, maar hij stond die dag op een andere plek.
De school Cecilia Meirelles zorgde voor de ‘show’ en mijn broertje in de band van zijn school. Het was een heel spektakel om al die kinderen te zien! Er was zelf, heel officieel, een fakkel!
We hebben ook naar een paar voetbalwedstrijdjes gekeken van die middag en zijn toen weer richting huis gegaan.
In de avond heb ik echter niet thuis gezeten, ik ben namelijk naar een theatervoorstelling geweest van een vriend van school. Het was op zijn theaterschool ‘Tres Atos’ en de show heette ‘Sexo, loucura e salto alto’, wat betekent sex, gekte en hoge hakken. Het was een show waar iedere keer een verschillende persoon op ‘toneel’ kwam en een monoloog gaf over haar situatie! Het was echt een geweldige show! Ik begreep alleen alle woordgrappen niet... maar dat geeft niet!
Ik heb ook een meisje daar gezien (en gesproken) die ik ontmoet had in SESC de maandag! Het geeft echt een goed gevoel als je mensen op totaal verschillende plekken ziet die je kent!

Zondag heb ik met mijn 2de gastfamilie opgetrokken, die nu de 1ste familie van de mexicaanse jongen, Ofir, zijn. We hebben gebarbecued (heb ik dat goed geschreven?), gepraat, beetje tv gekeken en naar het winkelcentrum gegaan. Zo, een hele dag ik 2 zinnen!

Maandag weer vroeg opgestaan en school... maar na school was ik in een sportieve bui. Ik ben eerst met mijn moeder weer naar de sportschool geweest en daarna in de avond naar volleybal. Ik wil hierzo een andere sport gaan doen en heb gekozen voor volleybal. Ik mocht dus maandag met een groep meetrainen. Het was een groep oudere dames en ze waren allemaal hartstikke aardig en hielpen me met alle dingen van het spel! Ik ga echter niet met hun trainen omdat de trainster zei dat het waarschijnlijker leuker is als ik train met meiden van mijn leeftijd op een andere dag. Dat ga ik dus deze week doen.

Dinsdag ben ik samen met 2 vrienden (het mexicaanse meisje en de colombiaanse jongen), Ena en Samuel, gaan zwemmen in Clube. Het was die dag echt verschrikkelijk warm dus een frisse duik in het zwembad kon absoluut geen kwaad!
In de avond ben ik weer naar een Rotary meeting geweest, alleen dit keer was ik niet alleen. Ofir, de mexicaanse uitwisselingstudent, was er ook! Die avond was er een presentatie van een vertegewoordiger van het gemeentehuis van Sao Carlos en we kregen een nieuwe pin voor onze rotary blazer.

De woensdag ben ik niet zo actief geweest als de andere dagen. In de middag ben ik samen met Ena en mijn tante Glaucia naar de manicure geweest. Ik heb nu 9 roodgekleurde nagels en 2 witte met een bloem. Het is toch wel een privilege om naar de manicure te gaan! In nederland ben ik nooit naar de manicure geweest, maar hier is het zo normaal en goedkoop dat het een gewoonte wordt.
We zijn na de manicure nog even acai gaan drinken en daarna weer naar huis.
In de avond ben ik naar de ‘Interact’ gegaan. De Interact is een soort rotary voor de jeugd. Ze houden zich ook bezig met zaken als acties voor goede doelen en dingen in de omgeving van Sao Carlos.
Het was er gezellig en het was ook nog een leuk dat ik al mensen kende (van school en via de rotary)

Het dagje erna, dus donderdag, heb ik een rustige middag gehad. Meerdere dingen gedaan in en rond huis en beetje geklust, niet veel bijzonders dus om op te noemen. In de avond ben ik naar een andere training van volleybal gegaan van een ander team, maar dezelfde trainster. Die meiden waren echt goed! Over een paar maanden zal ik vast net zo zijn haha!

Nu komt pas echt een leuke dag! VRIJDAG!! De dag waar ik naar uitkeek! Nee, niet omdat het de dag voor het weekend was maar omdat ik naar HOLAMBRA ging! Holambra is een stad waar een bloemen exposhow was. Het was alleen extra speciaal omdat de naam holambra afkomst van Holanda (nederland), America (amerika) en Brasil (brazilië). De exposhow was dus in het teken van Nederland!! Welkom thuis haha!
Ik heb die dag genoten van alle prachtige bloemen, een soort markt met van-alles-en-nog wat, de muziek, dans en natuurlijk het nederlandse eten!!
We waren daarheen gegaan met z’n vieren: mijn moeder, een tante, Ena en ik. Ena heeft die dag voor het eerst kroketten, poffertje en speculaas gegeten en ze wil dat wel nog eens! Dus als iemand een lekker recept weet voor kroketten...
Het was echt een avontuurlijke dag waarna ik in slaap ben gevallen in de auto op de terugweg (het was 2 uur rijden).
Ena bleef bij mij thuis slapen, dus we hebben ook een gezellig avond gehad :D!
De nacht was alleen verschrikkelijk LUIDRUCHTIG!!! Jullie raden nooit hoe dat komt! In de avond hoorde Ena en ik allebei een luid ‘piep’ geluid. Net als zo een jongeren wegjaag systeem. We hadden geen idee waar het vandaan kwam, we dachten waarschijnlijk buiten. We checkten alle elektronische apparaten, mobieltje, computer, lichten...nee geen van die.. wat gek. We accepteerden het maar en gingen slapen.. ik met een kussen op mijn oor!
De volgende ochtend was het nog steeds! We zijn maar uit bed geklommen en hebben mijn moeder gevraagd of zij kon komen luisteren of ze wist wat het was. Binnen 1 minuut vond ze het ....
Het was de TELEFOON!!! De telefoon hoorn was niet goed op zijn plaats en dat piepen is dus een waarschuwing dat hij niet goed erin zit... Neeeeee waarom!!!!

Gisteren, dus zaterdag, ben ik weer gaan zwemmen met vriendinnen, Clara en Ena. Het was weer leuk :) Niet veel meer over te zeggen!
Vandaag heb ik uitgeslapen tot 11 uur ongeveer en heb daarna geholpen met het koken van de lunch. De lunch was heeeeerlijk! Na de lunch ben ik weer naar het zwembad gegaan, wat een verassing! In de avond zijn we nog even langs opa en oma geweest.
Nu ben ik weer eindelijk up-to-date met al mijn verhalen! Ik ga nu wel slapen omdat morgen weer vroeg de vogeltje ga horen fluiten!

Voor ik het vergeet: Ik wil iedereen bedanken voor alle reacties op mijn blogs! Het is harstikke leuk om ze te lezen!!
Ik zal ook mijn foto's morgen (als het er van komt) op flicker zetten zodat iedereen ze kan zien!
En als laatste: ik heb ook met verschillende personen geskyped deze week, dus daar vul ik een beetje van mijn tijd ook mee, maar echt niet veel!

BEIJOSSS van Carol (mijn braziliaanse nickname)

  • 19 September 2011 - 17:11

    Maman:

    Deviendrais tu mutante au Brésil? Aux Pays-Bas quand tu es partie tu avais 10 doigts (au Brésil ils sont devenus 9 avec ongles rouges et 2 avec ongles blancs!) ... cela risque de promettre dans 307 jours..ah ah..bisous

  • 02 Oktober 2011 - 08:00

    Béatrice:

    Je connais une super adresse ici à Dordrecht pour la manicure. J'y suis allée pour la 1ère fois (de ma vie) en juin dernier. C'est un salon thailandais, et le personnel est très sympa. J'ai même fait faire les pieds....Quand tu sera rentrée on pourra se faire une scéance à 3 avec ta mère.
    Le brésil est connu pour les femmes qui se font tout refaire....Bon tant que c'est la manicure ça va, ta mère n'a pas trop de soucis à se faire ;-)!
    Tu es une veinarde d'aller à Salvadore! Il parait qu'il y a un ascenseur entre les 2 parties de la ville et que l'ambiance y est garantie. là-bas le mini bikini est de rigueur!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, São Carlos

Caroline

Hoi iedereen! Zoals jullie waarschijnlijk weten ga ik één jaar weg naar Brazilië. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte via mijn blog!

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 33606

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 19 Januari 2015

6 maanden São Paulo

29 Juli 2011 - 22 Juli 2012

Uitwisselingsjaar

Landen bezocht: