Rodeio & outras coisas - Reisverslag uit São Carlos, Brazilië van Caroline Ooms - WaarBenJij.nu Rodeio & outras coisas - Reisverslag uit São Carlos, Brazilië van Caroline Ooms - WaarBenJij.nu

Rodeio & outras coisas

Door: carolineinbrazil

Blijf op de hoogte en volg Caroline

23 Augustus 2011 | Brazilië, São Carlos

Ik maak er wel een gewoonte van om maar 1 keer per week te schrijven. Ik probeer vaker te schrijven maar ik heb zoveel activiteiten dat ik bijna geen tijd heb om even rustig achter mijn computer te zitten en alles op te schrijven. Maar hier gaat ik dan:

Donderdag ben ik zoals elke dag naar school gegaan, maar 's middags begon het echte avontuur pas. Ik mocht namelijk dit weekend naar de Rodeio in Barretos. Deze rodeo is de grootste rodeo in Brazilië (en waarschijnlijk ook de grootste ter wereld). We namen de bus 's middags vanaf Araraquara naar Barretos. De reis was ongeveer 3,5 uur. Niet te lang dus.
Eenmaal aangekomen in Barretos werden we opgehaald door een vriend.
Het huis waar we verbleven was best wel groot en er waren al redelijk was mensen. 's Avonds rond 9 uur maakten we ons klaar voor het feest van die avond. We moesten allemaal een speciale rode bloes van Brahma aandoen omdat wij in de Camarote mochten. De 'Camarote' is een speciaal gedeelte in de arena.
Eenmaal in de arena realiseerde ik me pas hoe groot het wel niet was en hoeveel mensen er bij deze rodeo waren! Het gehele stadion was vol en overal waar je keek waren mensen!! Ik kreeg later te horen dat die dag 20 duizend mensen naar de rodeo waren gegaan (gelukkig was niet iedereen in de arena!).
Die avond trad gelijk een artiest op die ik kende: Paula Fernandes! Ik had haar al vaak op cd gehoord in de auto, maar live is toch echt veel beter!! Ik heb veel genoten van de show. Ik ben ook die avond door de jongens (ja, de eerste avond was ik het enige meisje van de groep) door heel de arena geleid. Aan de hand ben ik al die treden naar beneden gegaan en door het middenterrein gelopen. Muito grande (heel groot!)! Die nacht ben ik niet vroeg naar bed gegaan.
De volgende dag rustig uitgeslapen, gegeten, gepraat, pingpong gespeeld, etc.. en 's avonds weer feesten. We zijn die avond eerder naar de arena gegaan en ik heb meer van de rodeo show kunnen zien. Op vrijdag was er een carnaval show en daarna ook weer beroemde brazilaanse zangers: Bruno & Marrone, Léo Magalhães, Aviões do Forró. Dit keer was ik niet meer het enige meisje maar trok op met een groepje van 3 meiden.
Overdag weer niet veel speciaals!
Zaterdag was volgens mij de leukste dag! Ik ben toen voor het avondeten naar de arena gegaan zodat ik veel van de typische rodeo show kon zien. Ik heb die avond een paardenshow gezien (met volgens mij 25 paarden), een soort obstakel race met paarden, blijven zitten op een stier voor 8 seconden, een kalf in een hok leiden en daarna weer de muziekshow (Chitãozinho & Xororó, João Bosco & Vinicius).

Er was ook elke avond groot vuurwerk in de arena! Ik had het gevoel dat in de week van de rodeio er meer vuurwerk werd afgestoken dan met nieuwjaar in Nederland! haha.
De laatste 'dag' dat we in Barretos waren, was zondag. We zouden eigelijk die dag teruggaan maar er was geen bus die ons naar Sao Carlos kon brengen. Alle bussen waren vol.
Die avond zijn we dus gewoon maar weer naar de show gegaan. Dit keer was er een hele andere soort muziek, maar wel leuk! Er trad die dag een hele bekende artieste op, namelijk Ivete Sangalo. Volgens alle brazilianen die ik gesproken heb is zij op dit moment echt heel beroemd en haar liedjes zijn heel speciaal.
Maandag zijn we 's ochtends vroeg om 6.30 met de bus teruggegaan naar Sao Carlos en ik heb de hele busreis geslapen en daarna thuis weer. Ik was blijkbaar best wel moe.

Vandaag, dinsdag, heb ik weer een dag vol activiteiten gehad. Ik ben 's ochtends naar school gegaan, heb geluncht met een vriendin van school en ben daarna met haar en het ander uitwisslingsmeisje in Sao Carlos naar de dierentuin geweest. De dierentuin is niet zoals die in Nederland. Hier zijn bijna alle dieren uit Brazilië en niet uit andere werelddelen, behalve de pinguins!
's Avonds ben ik naar mijn 3de rotary meeting hierzo geweest. Dit keer heb ik 2 interessante dingen meegemaakt. Ten eerste heb ik een gratis auto-wasbeurt gewonnen. Er waren 3 papiertjes onder 3 stoel geplakt met die 'prijs'. Degene die op de stoel zat had gewonnen; ik zat dus op een van die stoelen. Ten tweede heb ik het vaantje van de Rotary Club van Capelle aan den IJssel overhandigt aan de president van de Rotary Club Sao Carlos Pinhal.

Ik ga nu maar slapen, want ik moet morgen weer vroeg op!
Ik zal zo snel mogelijk meer foto's (van de rodeio en de dierentuin) op facebook en flickr zetten!

Beijos!

  • 24 Augustus 2011 - 08:38

    Janneke:

    Wat een leuk blog! Wij volgen je hoor!
    Geniet ervan daar in Brazilie!

    Big hug ook van Maaike, Roos en Lotte

  • 24 Augustus 2011 - 09:16

    Kirsty:

    Handig, die autowasbeurt... En pinguins heb je gewoon in Zuid-Amerika hoor! ;)

  • 24 Augustus 2011 - 09:33

    Oom Kees:

    Wat een geweldige ervaring om dit allemaal mee te maken. Ik word al moe van het lezen van al jouw activiteiten. Ik blijf je volgen. Geniet maar met volle teugen.

  • 24 Augustus 2011 - 09:35

    Coby:

    Wat beleef jij veel daar in Brazilië !

    Leuk om je te volgen.

    Groetjes van ons beide Kees en Coby

  • 24 Augustus 2011 - 20:58

    Tamara:

    Wat ben ik toch jaloers op je. Al die mooie verhalen om geen genoeg van te krijgen! Ik spreek je morgen! Xxxxx

  • 25 Augustus 2011 - 16:00

    Anneke:

    Leuk, leuk ,leuk allemaal en daarnaast ook nog de hele dag portugees spreken. Volgens mij gaat dat je best goed af. Goed weekend en ik kijk nu al uit naar je verhaal van volgende week en naar de foto's. Doeiiii

  • 27 Augustus 2011 - 15:46

    Diana:

    Ik heb me dan eindelijk bij je blog aangemeld! Na terug te zijn gekomen van vakantie kwam ik erachter dat mn schoonmoeder het briefje met de website had weggegooid! Na even gezocht te hebben, heb je dan toch gevonden.
    Je blogs zijn hartstikke leuk om te lezen en tis leuk te horen dat je het daar zo naar je zin hebt.

  • 29 Augustus 2011 - 06:47

    Marco De Bert:

    Hallo Caroline,
    Ik ben Rotarian in Capelle aan den IJssel en vind het bijzonder leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van jouw belevenissen. Ik wens je veel succes en plezier toe, alsook veel leerervaringen.

    Met vriendelijke groet,
    Marco de Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, São Carlos

Caroline

Hoi iedereen! Zoals jullie waarschijnlijk weten ga ik één jaar weg naar Brazilië. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte via mijn blog!

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 33607

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 19 Januari 2015

6 maanden São Paulo

29 Juli 2011 - 22 Juli 2012

Uitwisselingsjaar

Landen bezocht: