Weekend, Rotary meeting& andere leuke activiteiten - Reisverslag uit São Carlos, Brazilië van Caroline Ooms - WaarBenJij.nu Weekend, Rotary meeting& andere leuke activiteiten - Reisverslag uit São Carlos, Brazilië van Caroline Ooms - WaarBenJij.nu

Weekend, Rotary meeting& andere leuke activiteiten

Door: carolineinbrazil

Blijf op de hoogte en volg Caroline

11 Augustus 2011 | Brazilië, São Carlos

Nieuwe dag, nieuwe blog!
Link voor mijn foto's:
http://www.flickr.com/photos/carolineooms/

Mijn laatste blog was bijna een week geleden en in die tijd is er redelijk wat gebeurd.

Ten eerste: het weekend!!
Zoals ik in mijn vorige blog heb vermeld, logeerde ik van vrijdag tot zaterdag bij een tante. Die zaterdag heb ik dus eerst goed uitgeslapen... In de middag ben ik samen met mijn neef& broer & een ander uitwisselingskind (Samuel) naar een feest gegaan van een vriend. Ik kende daar maar 2 personen maar dat maakte helemaal niet uit. Heel veel mensen kwamen gezellig een praatje maken en iedereen vroeg of ik brazilië leuk/mooi vond! Mijn antwoord was daarop bij iedereen: Sim! Claro! (Ja! Natuurlijk!)
Het vervelende van die avond is dat kleine vliegende beestjes genaamd muggen nederlands bloed blijkbaar heel lekker vonden... Ik had de volgende ochtend ineens allemaal bulten ter groote van walnoten op mijn benen.... Maar geen zorgen, die plekken zijn nu weg! En in mijn kamer heb ik een apparaat dat muggen wegjaagt.

Op zondag ben ik heel sportief geweest. Ik ben samen met mijn moeder Priscila naar een park geweest, naast de universiteit UFSCar (Universidade Federal Sao Carlos), waar een soort parcours is. Elke zoveel meter staat er een bordje met oefeningen, zoals met je armen in de rondte draaien of buikspieroefeningen. Er staan ook bordjes met 'andar' en 'corrida moderada', wat betekent lopen en joggen. Het parcours is 2 km en we hebben het parcours 2 keer gedaan! En dat met 30 graden!
Na het sporten zijn we naar het park Dahma gegaan om de zonsondergang te zien. Het was echt prachtig om daar de zonsondergang te zien! Om dat te geloven, zie mijn foto's.

Maandag is er op zich weinig nieuws gebeurd. Zoals gewoonlijk naar school
en daarna dingetjes en datjes gedaan.
Dinsdag daareentegen was wel een nieuwe ervaring. Ik ben die avond namelijk naar mijn eerste rotarymeeting van Sao Carlos Pinhal geweest. Eenmaal in de rotary club stelde iedereen zich gelijk aan mij voor en verwelkomde mij in brazilië.
In de Rotary Club van Sao Carlos zitten alleen maar mannen, maar deze week was er ook een ander meisje bij de club. Zij is een uitwisselingskind dat naar Mexico gaat.
De meeting begon eigelijk met het eten. Er stond een klein buffet met verschillende gerechten, waarna je met je bordje naar een van de 2 lange tafels navigeerde en ging eten.
Naast en tegenover mij had ik hele leuke en sociale mensen. Na het hoofdgerecht ging iedereen staan en werd er (volgens mij) een gebed opgezegd. Daarna begon de meeting pas echt, met alle punten op het agenda.
Ik mocht halverwege de avond mijzelf voorstellen (in het portugees!).
Verder was er ook een korte presentatie van Isabella (het meisje dat naar Mexico gaat). Aan het einde van de meeting zeiden mensen dat ze me heel aardig vinden, dat ik een lieve uitstraling heb en als ik ooit problemen heb dat ik gewoon maar hoef te bellen of mailen!
De Rotary meetings zijn dus wel iets anders dan in Nederland, maar het is ook vast anders omdat ik nog niet genoeg portugees ken om alles te begrijpen.

Gisteren, woensdag, heb ik ook een leuke dag gehad! 's Middags ben ik door 2 klasgenootjes, Larissa&Rafael, door de stad rondgeleid. We zijn naar verschillende plaatsen in stad gegaan en ze hebben me veel uitgelegd. Aan het einde van 'de rondleiding' zijn we acaï gaan eten! Ooh ik kan daar wel aan wennen, dat is zo lekker!
's Avond ben ik bij een van mijn klasgenootjes, Rafael, gaan avondeten. Ik heb leuke gesprekken gehad met de familie en heb zelfs vakantiefoto's met ze gekeken.
Mijn week was dus niet mis!
Vanavond ga ik samen met mijn moeder naar kookcursus. We zien wel wat daar van komt!

Ik wil iedereen ook nog bedanken voor alle reacties op mijn vorige blogs! Het is heel leuk om te lezen wat jullie ervan vinden!

Bejios!


  • 11 Augustus 2011 - 21:37

    :

    Klinkt fantastisch Caroline!!!

  • 13 Augustus 2011 - 14:26

    Anneke:

    Hoi Caroline, Leuk weer om te lezen waar je je allemaal mee bezig houdt. Het klinkt allemaal zeer gastvrij zoals ze met je omgaan. Heeft jouw gastmoeder ook een baan? Zij trekt wel gezellig met je op lees ik.
    Die muggen lijkt me heel erg en nu is het nog niet eens erg warm. Heb je iets waar je je mee kunt beschermen, een of andere gel/olie of zo als je buiten de deur bent?
    Geniet weer verder van je Braziliaanse avontuur. Hier in Nederland is het weer heel saai, veel regen en bewolking. Helemaal geen zomergevoel! groetjes maar weer! Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, São Carlos

Caroline

Hoi iedereen! Zoals jullie waarschijnlijk weten ga ik één jaar weg naar Brazilië. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte via mijn blog!

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 33605

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 19 Januari 2015

6 maanden São Paulo

29 Juli 2011 - 22 Juli 2012

Uitwisselingsjaar

Landen bezocht: